Zasady używania artefaktów, reguła #3

System: Amber
Skład i prowadzenie: ci sami co ostatnio, minus Mathias.

Garret: Ciotka Fiona nie żyje? Jak to sprawdzono?
[pauza]
Mallory: Organoleptycznie.

Mallory [do Rolanda]: Jak tam tata [czyli Brand]? Nadal słyszy głosy w głowie?
Roland: Każdy czasem słyszy głosy w głowie, to się kontakt atutowy nazywa!
Mallory: A przestał już nosić damską bieliznę?
Roland: Nigdy nie nosił!
Mallory: A skąd wiesz?

[Mallory podczas jazdy przez Cienie przywołał dwa duże, groźnie wyglądające psy]

Roland: Co to za brytany? Czemu się oblizują na widok koni?

MG: Garret, jaka jest twoja ulubiona broń? Taka jak tatusia?
B: Oskarżenie o homoseksualizm?

Gabriel: Ojciec [Benedykt] zareagował spokojnie, patrzył z politowaniem przy niektórych fragmentach naszej historii…
Hass: No nie dziwi mnie to, ja też patrzę z politowaniem jak słyszę niektóre fragmenty waszej historii.
Garret: Ty prawie na wszystko patrzysz z politowaniem.
Hass: Tak, ale nie o tym w tej chwili mówimy…

[Trafiliśmy w Cieniach na obóz nazistowskich archeologów]

W: Ruszmy teraz, bo się naziści denerwują…

Roland: Ruszajmy, a ja zadzwonię do ojca.
A: Częściej dzwonisz do ojca niż moja żona do mnie.

[W wyniku nieodpowiedzialnych zabaw z wspomnianymi wcześniej kawałkami artefaktu Garret zamienił się miejscami z mieszkańcem jednego z nich]
Gabriel: Trzeba mu nowe ciało. Wsadźmy go w wydrę!

[…W końcu załatwiliśmy mu inne ciało, ludzkie – zatem dość słabe]
Gabriel: Ty mi dałeś po głowie raz?
Garret: Ale mi oddałeś.
Gabriel: Ale mogę ci oddać jeszcze raz.

[Sprawdzamy kontrolę Garreta nad nowym ciałem]

MW: Jak zaśnie porządnie to go obudzimy.
MG: Budzi się – to nadal on.
B: „Gdzie są kluczyki od czołgu?”

(Tytułowa reguła jest prosta: „Jeśli nie masz do artefaktu instrukcji obsługi, nie używaj go. W szczególności nie nawiązuj z nim kontaktu psychicznego.”)

Skomentuj

