„Ponury świat niebezpiecznych przygód!”

System: Warhammer, druga edycja

Grają:
Theodora, szlachcianka – M.
Ingrid, z zawodu szczurołap – E.
brat Magnus, akolita Sigmara – Z.
Sigurd, rybak z włócznią – MW.

Prowadzi: H.

E: Możemy być dziobaci i garbaci, yes…!
MW: Tego ci brakowało do szczęścia – dzioba i garba?

[Zdolność specjalna Naśladowca daje możliwość udawania głosów zwierząt i nie tylko]
E: Przywabiasz ryby. Syrenim głosem.

H: Miałabyś 110 kg, mogłabyś przysiadać te szczury.

[Zakupy ekwipunku]

MW: Kaptur se załóż.
Z: Kaptur nie ma pancerza.
MW: Jeden punkt, jaka różnica…
Z: To czemu kupiłeś kaftan, cwaniaku?
MW: Poprawia mi morale.
(Kaftan też daje jeden punkt pancerza…)

Z: Szczurołapem byłaś od urodzenia, musiałaś się ze szczurami ścigać o jedzenie…!

MG: Byłaś jedną z osób którym udało się uciec [przed inwazją Chaosu]…
Z: Tchórze!
[pauza]
Z: No, mi się też udało…

Z: Jak MG zacznie budować klimat to przestanę.
MG: Nie zacznę! Odmawiam współpracy!
MW: Jaki klimat?
E: Polewki.
MW: W Warhammerze to czarna polewka, tak?

MG: Ma w oku coś, co osadza ludzi na miejscu…
Z: Mackę?

[MG opisuje postać Z.]
MG: Stoi w ruinach świątyni, szata z namalowanymi płomieniami, wysoki, z młotem Sigmara w dłoni – i akurat słońce się przedarło przez chmury i jedyny promień tak na niego pada…
[Z. się nadyma]
MW: Powiedziałbym „młot z młotem”, ale słowa zamarły mi na ustach…

MG: Z! – a nie, przepraszam – Magnusie!
E: On ma na imię Magnus?
MW: Metr pięćdziesiąt wzrostu…

MG: No, błąkałeś się z tydzień po tym lesie…
Z: I przeżyłem?! Sigmar mnie prowadzi!

Z: Ja nie idę – ja kroczę!

[Po kąpieli w cuchnącej podejrzanie rzece]
Z: Będę was musiał potem obejrzeć na okoliczność macek.
MW: Ty chyba masz jakąś manię.
Z: Tak, ośmiornicę mi do kołyski wrzucili…

(A „ponury…” to podtytuł podręcznika do Warhammera. Każde natrafienie na zwłoki, stado kruków, sępa, spaloną gospodę czy coś takiego – częste na terenach spustoszonych przez wojnę – komentowaliśmy tymże właśnie podtytułem.)

Skomentuj

