Podobno jest naszym największym fanem

P: Nie jestem jakimś seryjnym mordercą, żeby ją zamykać w piwnicy.
MW: No, zadeklarował się, nie jest.

System: Apocalypse World, postapokaliptyczny metasystem z domyślnym udziałem graczy w tworzeniu settingu

Grają:
Joshua, teknik redneck – P.
Jezus, operator (pośrednik, załatwiacz, ogólnie fikser) – MW.
Xiao Li, muza (prawdopodobnie jedyny przejaw piękna w paskudnym świecie) – Ł.
Crill, egzekutor (człowiek o subtelności strzału z magnum) – H.
Pojeb, chopper (szef gangu motocyklowego) – L.

Prowadzi: Z.

Z: Poczekajcie, tylko zmienię spodnie.
MW: Aleś się podekscytował.
Ł: Uuu, zamknął drzwi…

Z: I pobierasz haracz od części miasta.
L: No, technicznie rzecz biorąc to nie jest haracz, tylko opłata za ochronę.

Z: Możesz wziąć kilka fuch, ale jak rzucisz kiepsko, to część z nich kończy się katastrofą.
H: Odbyt ci wypada.
MW: Od tego mam pogrzebacz, żeby go włożyć z powrotem.

[zdryfowaliśmy na fałszowanie kalmarów]
L: Nie wiem tylko, skąd w świńskich odbytach wzięły się takie małe macki z przyssawkami.
Ł: Tasiemiec.

L: Rzuciłem 11 na dochód z mojej posiadłości.
Z: O ty chuju. Znaczy, co za niefart.
L: Nie brzmisz jak fan mojej postaci.
[„Bądź fanem postaci graczy” to porada nr 1 dla MG Apocalypse World]

H: Opowiedz nam o swojej komunie.
P: Anarchosyndykalistyczna komuna.
L: Supreme executive power comes from having more guns.

[W gangu Pojeba awansuje się przez łóżko]
MW (do L.): Coraz bardziej mi żal twoich poruczników.
L: Nie wiem czemu, używam lubrykantu.
P: Nie wiem, jaki lubrykant może być w świecie postapokaliptycznych przygód.
L: Wazelina techniczna!
P: No tak, dziwiłem się po co jego chłopakom tyle wazeliny, myślałem że do konserwacji broni.

[Rysujemy mapkę]
Z: Co to za ogrodzenie?
H: Taki metalowy płot, fala blachista. Znaczy, blacha falista.

H: Opadły go takie lokalne odpowiedniki wilków.
P [z boku]: Wilkopchły go opadły. Pchły, ale wielkie i zajadłe jak wilki.
Ł: Nie wymyślaj, bo jeszcze się pojawią.

[Joshua budzi się obok De-De]
P: Nawet nie pamiętam, czy do czegoś doszło.
MW: Proste, sprawdzasz czy jesteś lepki czy nie.
P: Zawsze jestem lepki.

H: Muszę zmazać lokalnego landlorda z karty, ma ktoś gumkę?
P: Postaw obok niego krzyżyk, jak ja. Niech żyje na zawsze w twojej pamięci.

H: Spuszczam wpierdol i wrzucam do studni.
P: To by tłumaczyło problemy z wodą.

L: Otwieram się na psychiczny wir, w takim razie.
Z: Jak dla ciebie wygląda psychiczny wir?
L: Jest brązowy i wiruje. Napełnia mnie informacjami.
P: Takie kakao auge się na ciebie spogląda.
[„Psychiczny wir” to stała cecha świata Apocalypse World; nie wiadomo czym jest, biorą się z niego przepowiednie i koszmary. L. stoi na stanowisku, że nadużywanie otwierania się na psychiczny wir przynosi tylko dobre skutki.]

Z (do MW): Jezus, w jaki sposób Crill dowiedział się, że bywasz w pustym domu?
L (z kuchni): Otworzył się na psychiczny wir!
Z: Zamknij ryj!

[Kłopoty z wodą doprowadziły do racjonowania i pobierania opłat za korzystanie ze studni]
MW: Oczywistą rzeczą teraz jest załatwienie cysterny.
L: No tak, i sprzedawanie wody. Żelazna pięść rynku.

L (do Z.): Jak na fana postaci graczy to jesteś trochę bucowaty.

L (do Ł.): Zawsze możesz mnie zmanipulować i dać mi pedeta za coś, co i tak bym zrobił.
Z: …So unfair.

MW (do L.): Jak u ciebie wygląda degradacja?
Ł: Skoro awans jest przez łóżko…
H: Skoro awans jest przez łóżko, to degradacja jest przez okno.

Z: W bunkrze dookoła robota są ciała, dość stare, ale dużo.
L: „Gdzie wasze ciała porzucone?”
Z: Chlip.

H (o Pojebie): On ma ten strój sado-maso. Staram się o tym pamiętać.
MW: Ja staram się o tym zapomnieć.
Z: Cała reszta stara się o tym nie myśleć.

L: No właśnie, Xiao, jedziesz z nami? Może być niebezpiecznie.
Ł: Tam czy tu? To mocno wpływa na moją decyzję.

Skomentuj

