Podziemia na bagnach

K: Czy brał pan udział we frogocydzie?

System: DND 5ed.

Grają:
Halón Nailo, druid/wizard, elf: K.
Malark, paladyn Torma, człowiek: O.
Sovelien Bersk, rogue, półelf: MW.
Alstom „Borsuk” Timbers, mag, gnom: P.
Liza, kapłanka Ellistrae, elfka: E.

Grud nieobecny.

Prowadzi: J.

[Recap poprzedniej sesji]

K: …Leżąca gargojla została wreszcie pokonana zastrzykiem z ręcznej kuszy w dupę, na placu boju został biegający z wrzaskiem Borsuk i latająca za nim gargojla, E. po raz siódmy próbuje trafić gargojlę czarem ofensywnym…

[Magiczny przedmiot do zdalnego zwiadu]

P: Ooo, scrying, moja specjalizacja…!
E: Czy jest coś o czym nie wiem?
K: Niee. Znaczy, inaczej: są takie rzeczy których nie wiesz, ale nie ma takich rzeczy których on o tobie nie wie.

K: „Czterdziestka mija, gdy torba dłuższa od kija.” Przysłowie ludowe. Słowa Jacek Cygan, muzyka tradycyjna.

[Komnata pełna żaboludzi]
O: A ja tak przepraszam, nie chciałem przeszkadzać w modłach…
MW: Co, nagle wspierasz religious diversity?
K: Zagaduje „przepraszam, gdzie tu toaleta…?”

MG: Szaman wychodzi zza winkla… Co on tu ma, breast sense…?
MW: Breast sense?!
K: Zza winkla wychodzi mammograf.

O: …Kurwa, sześć, jakimś paralitą jestem dzisiaj.
MW: Jak to „dzisiaj”.
O: Czy jest tam ktoś inny, kogo mogę chronić tarczą? Chronię.
MG: Paladyn jest dobry, ale małostkowy.

[Ostatni HP]
O: To ja teraz robię unleash the beast: zwracam MW 15 hp, a on jest wystarczająco wkurwiony, że zrobi resztę. Jestem Lawful Good, ale im nie pomogę. Umywam ręce.

[Publiczność została rzucona czarem przez pół komnaty]

E: Obawiam się, że mogłam na tobie usiąść.
MG: A on ma pełno wystających przedmiotów i innego stercza.
K: Różdżkę, staffa… Staffa ma zawsze przy sobie, bo to jego fokus.
MG: Poczułaś jego fokus, obawiam się.
K: Powiedział że to klucz od zakrystii.
E: What just happened?!

K: Jak tak to MW wskakuje mi na plecy i jazda!
E: ?!
K: No, mieliśmy taki plan, żeby MW wziął taki feat Mounted Combat, i wtedy jak on ma Evasion, to i ja mam Evasion, on ma cały czas advantage do ataków, więc zadaje sneaki…
O: Dlaczego tego jeszcze nie zrobiliście?
MW: Bo MG powiedział, że jak to zrobimy, to spuści nam taki wpierdol że popamiętamy.
MG: Tak, zabiję im postacie, a potem ich następne postacie. I będę powtarzał, dopóki nie przestaną robić druida i rogue’a.

[Ni stąd, ni zowąd druid postanowił zmienić się w ośmiornicę]

O: Kurwa, zamieniłeś się w głowonoga?!

O: A ty jesteś bardziej octo czy pussy?

O: Mnie też atakują? Za co?!
MG: Bo jesteś świecącym kolegą ośmiornicy.

K: Biorę po jednej żabie w każdą mackę!
P: Day of the Tentacle, kurna.

[Dołącza reszta grupy, cokolwiek zaskoczona obecnością ośmiornicy w środku walki]
P: Uwaga, będę uważnie deklarował. Chcę objąć fireballem jak największą liczbę żab, a nie objąć ludzi.

K: To ja hop, do wody i udaję że to nie ja. A ta forma ma 60 stóp ruchu w wodzie i darkvision.
MW: Jedyną twardą częścią jest taki dziób, i zmieścisz się w każdy otwór, w który on wlezie. I jeszcze możesz się zesrać na atramentowo.
K: Tak, i mam wtedy darmowego Dasha!

K: Dobra, niech to się na coś przyda, zanim się zamienię z powrotem, strzelę atramentem w róg jaskini, a potem zamieniam się z powrotem w człowieka i nabieram do kałamarza.
MG: Niestety, po twojej przemianie w człowieka atrament zamienia się w to, co człowiek może wydzielić naturalnie.
O: No to teraz już wiesz, czemu to się nazywa kałamarz.

[Inicjatywa, z dramatycznie słabymi wynikami]

O: Kurwa, jesteśmy wolniejsi od śluzu.

E: Jak się zabija śluzy?
O: Chusteczką do nosa.
K: Płaci się śluzowemu.

[Śluzy są żrące, tłuczenie ich mieczem jest takim sobie pomysłem]

O: Czy któryś z was mógłby tak zrobić, żeby mój miecz nie wyglądał jakby się fajczył?
P: Pewnie, Minor Illusion.
MW: Ale Mendingiem mu to mogę…?
K: No ale chciał, żeby miecz wyglądał dobrze, tak? No to wygląda już.
O: A lubiłem ten miecz, już zacząłem na nim grawerować swoje imię po krasnoludzku…
K: Nabierz sobie tego żrącego śluzu do szklanej fiolki i nim wypalaj w nowym mieczu.
O: Zajebisty pomysł. A macie taką fiolkę?
P: Pewnie!
O: Następna iluzja, co…?

MG: Generalnie to chciałbym wam powiedzieć…
K: …Że jesteście żenujący i gardzę wami. No co? Minę masz taką.

[Paladyn upierał się przez dobry kwadrans, że musimy jeszcze iść do wieży i zniszczyć NIEUMARŁE ZŁO, które się w niej gnieździ. Poszliśmy, paladyn rzucił złu wyzwanie i…]
P: Myślę że wypełniam okolicę ogniem.
MG: Paladyna też wypełniasz ogniem?
P: A obejmę wtedy wszystkie spektry?
MG: Owszem.
P: No to myślę, że tak.
K: No, to teraz wiesz jak się czuje ośmiornica. Pamiętaj że możesz spierdalać otworem tak szerokim jak twój dziób.

[Jeden rzut na obrażenia później paladyn nie ma połowy HP, a wszystkie widma są martwe. No, bardziej martwe.]
O: Stoję i nie wiem co powiedzieć.
K: Szybko szkicuję paladyna, póki dymi.

[Oprócz widm, w pomieszczeniu były także skarby – w postaci scrolli, notatek i ksiąg.]
MW: Pozbieram te wszystkie niedopalone resztki, znajdę go [P.] i pierdolnę mu je pod nogi. A potem sobie pójdę, bez słowa.
K: Chciałbym zauważyć, że nie ma konsystencji w naszym krytykowaniu maga. Jak nie pierdolnie fireballem, to są skargi. A jak pierdolnie fireballem – to są skargi!
MW: Ty, ale on tym fireballem wali w wije. W żaby. W bibliotekę. Ja rozumiem że to się fajnie pali, ale kurwa!
K: Daj mu ekspy. Zabił księgozbiór.

One thought on “Podziemia na bagnach

  1. Czesiu 15 lipca 2015 / 12:23

    Mam taką wizję, jak kolega K. wykonuje szkic będąc cały czas w formie ośmiornicy. Widzicie tylko arkusz papirusu czy innej wyprawionej skóry, a nad tym ośmiornicę szaleńczo machającą mackami, w każdej macce przyrząd do pisania. Jak Kermit machający rękami, tylko jest ich więcej. Wygląda to chaotycznie i trochę śmiesznie, a trochę strasznie. Po kilku chwilach kończy. Wszyscy przyglądaja się szkicowi. K korzystając, że nikt nie zwraca na niego uwagi dyskretnie rozplątuje dwie macki, które się splątały w ferworze rysowania.

Skomentuj

